Wednesday, December 29, 2010

Tekad

Saya adalah laki2  biasa yg tidak lagi muda,
Tapi saya  datangi  satu pulau ke pulau lain.
Saya lintasi satu samudera  ke samudera lain,
Saya rentas bentangan waktu.,
Tak terbilang rintangan dan cobaan menghadang,
Kini telah sewindu lebih kita berjuang bersama.
Tak sadar kini sudah satu juta alumni 165
Menara 165 mulai tegak berdiri.
Itulah lambang  perjuangan, semangat,  dan bangkitnya Islam jilid 2, Inilah Kemenangan Muharram.
Itu semua dimulai dari satu kata  yaitu : " Cinta ",
Cinta yg tak pernah padam, yang kudapat melalui sebuah mimpi, dan kutemukan di Raudah yg suci.
Janji, tekad, dan cinta berpadu satu melahirkan satu kata ; GIGIHLAH  !
Kita baru setengah perjalanan dan tiang dermaga tujuan sudah mulai terlihat, disana kita akan pancangkan Panji 165.
Ary Ginanjar

No comments:

Post a Comment

RESEPI TORTILLA AYAM DENGAN MAYONIS

RESEPI MUDAH UNTUK ORANG BUJANG Hari saya bawa bekal sarapan Tortilla Ayam Mayonis, nak makan kat rumah tk sempat...hhhh saya ni suka berm...